3.7 De Romp

De romp van het vliegtuig.

De romp is volledig opgebouwd uit 6061 T6 aluminium. Zowel de spanten als het plaatwerk.

Alle plaatwerk was reeds in de juiste vorm aanwezig en was voor een groot deel voorgeboord. Dat laatste komt de passing ten goede. Als het niet paste deed je het verkeerd.

De romp is uitgevoerd met een dubbele bodem. Daardoor wordt het een erg sterk geheel en ontstaat er een slaapplaats in de staart van het vliegtuig.

De romp is 10 cm ruimer dan een Cessna 172.

De bouw van de romp is niet ingewikkeld, de beschrijving is echter niet altijd even duidelijk. Maar met een beetje technisch inzicht lukt het wel. Alle delen pasen goed, als is de telling van onderdelen bij Murphy aircraft wel een probleem. Ik mis de assen, stoelonderdelen, had een 2 tal hoogteroerribben te weinig en heb dubbele delen van de voorwielmontage en van de romp spanten was er precies 1 exemplaar teveel.

Dashbord zal volledig in "glass" uitgevoerd worde, al zullen er nog wel de verplichte "stoomklokken" in zitten

Slaapplaats